IATF 16949 solicita conformarea completa a tuturor cerintelor ISO 9001:2015 si recunoaste, in acelasi timp, vastele cerintele suplimentare ale sistemului de management auto.

Majoritatea cerintelor suplimentare sunt preluate de la ISO/TS 16949:2009. Exista totusi zone de actualizare semnificative care sunt bazate pe directia progresivă a industriei auto.

Elementele de baza ale schimbarilor includ urmatoarele:

  • Sporirea cerintelor si aprecierilor referitoare la securitatea produselor in cadrul standardului;
  • Aprecierea analizei riscurilor dincolo de cerintele ISO 9001 in cadrul standardului;
  • Sporirea cerintelor de fezabilitate a productiei pentru includerea planificarii capacitatii. Astfel ca analiza este acum solicitata pentru orice schimbari de procese sau design de produse;
  • Definirea metodelor de desfasurare ale Competentelor Auditorului Intern si Auditorului Extern;
  • Extinderea semnificativa a cerintelor referitoare la identificarea si urmarirea produselor;
  • Adaugarea unor cerinte suplimentare pentru “Schimbarea temporara a inspectiei proceselor”, in vederea definirii si aprobarii in avans, sau pentru inspectii de procese alternative;
  • Detinerea unui proces verificat referitor la aplicarea metodologiilor de corectare a erorilor;
  • Suplimentarea cerintelor din cadrul standardului referitoare la administrarea produselor cu software incorporat;
  • Asteptari mai mari referitoare la Intretinerea productiva totala.

Standardul implica acum:

  • Politici de responsabilitate organizationala precum “divulgarea informatiilor” sau referitoare la procesul de selectie al furnizorului organizatiilor;
  • Proces de audit extern, ca parte a abordarii de management a furnizorului;
  • Justificarea de conformitate statutara si de reglementare adaugata pentru toate materialele/componentele pentru tara producatoare si destinatie;
  • Diverse autorizari si alte cerinte adaugate referitoare la inspectia produselor neconforme si concesii sau folosirea produselor reutilizate sau reparate;
  • Implementarea unui proces de garantie a managementului la cererea clientilor;
  • Suplimentar, solicitarea planurilor de interventie a fost extinsa, iar frecventa auditului intern si a acoperirii proceselor a fost modificata.